Hvordan og hvorfor arbejder vi med evalueringer og sprogvurderinger?
For at vi hele tiden kan blive bedre og lære, evaluerer vi vores arbejde løbende bl.a. ved hjælp at Smmte-modellen samt på vores P-møder.
To gange årligt sætter vi særlig fokus på børnenes trivsel via TOPI (Tidlig opsporing og Indsats), som er et digitalt pædagogisk redskab. Formålet er at skabe dialog om børnenes trivsel, og få øje på de børn, der ikke trives, så vi kan sætte tidligt ind med en pædagogisk indsats.
I Børnehaven sprogvurderer vi de 3 årige børn, vi har en formodning om har behov for sprogstimulering. Vi sprogvurderer de 5 årige børn inden skolestart, hvis barnet har haft en lav score i 3-års alderen eller vi har en fortsat formodning om, at barnet har behov for sprogstimulering.
I både vuggestuen og børnehaven har vi en opmærksomhed på vores sprogmiljø.