Hvordan og hvorfor arbejder vi med evalueringer og sprogvurderinger?
For at vi hele tiden kan blive bedre og lære, evaluerer vi vores arbejde løbende bl.a. ved hjælp at Smmte-modellen samt på vores P-møder.
To gange årligt sætter vi særlig fokus på børnenes trivsel via TOPI (Tidlig opsporing og Indsats), som er et digitalt pædagogisk redskab. Formålet er at skabe dialog om trivsel, og få øje på de børn, der ikke trives, så vi kan sætte tidligt ind med en pædagogisk indsats.
I Børnehaven sprogvurderer vi alle børn, som led i arbejdet med at understøtte børnenes sproglige udvikling. Vi sprogvurderer barnet første gang inden det bliver 3, 4 år og igen senest i august året før barnet starter i skole. (Vi indhenter altid samtykke til dette fra forældrene)
Skulle et barn score lavt i sprogvurderingen, vil vi have særlig fokus på at understøtte barnets sproglige udvikling. Vi vil efter ca. et halvt år sprogvurdere barnet igen, for at sikre at indsatsen virker og barnet udvikler sig sprogligt.